Home / Aktualności / ACE OF SPADES OD JAGEX TCHNIE NOWE ŻYCIE W GATUNEK FIRST-PERSON SHOOTER
ACE OF SPADES OD JAGEX TCHNIE NOWE ŻYCIE W GATUNEK FIRST-PERSON SHOOTER

ACE OF SPADES OD JAGEX TCHNIE NOWE ŻYCIE W GATUNEK FIRST-PERSON SHOOTER

Jagex, największe w Europie niezależne studio tworzące gry, oficjalnie ujawniło szczegóły dotyczące wcześniej niezapowiedzianego, innowacyjnego shootera Ace of Spades. Gra, która w wersji prototypowej już zdobyła 2,5 miliona lojalnych fanów, będzie dostępna w grudniu br. poprzez Steam. Ace of Spades to najnowsza produkcja wielokrotnie nagradzanego brytyjskiego studia, stojącego m.in. za najpopularniejszą darmową grą MMO na świecie RuneScape.com, niedawno zapowiedzianą grą wyścigową na Facebook Carnage Racing oraz oczekiwanym z niecierpliwością multiplayerem Transformers Universe.

Ace of Spades to inteligentny shooter w stylu retro, dający graczom całkowitą wolność w doborze strategii na polu walki, które może być rozwijane i rozbudowywane w trakcie gry. Środowisko w Ace of Spades ograniczone jest jedynie wyobraźnią graczy go tworzących. Niczym oparty na voxelach sandbox, gra daje całkowitą wolność w budowaniu świata zewnętrznego, a dodatkowo zawiera cechy typowego FPS’a na 32 rywalizujących ze sobą graczy. Fani strzelanek mogą spodziewać się różnorodnych i wciągających doświadczeń, bo gra pozwoli im nie tylko rozwinąć wyobraźnię, ale równocześnie zaspokoić głód dynamicznego gameplay’u. Kluczem do sukcesu w Ace of Spades jest kreatywność. Budowanie otoczenia może rozpocząć się od prostych bunkrów aż po tworzenie skomplikowanych twierdz i sieci tuneli, które w razie potrzeby mogą być na bieżąco modyfikowane, aby wzmocnić obronę i odwrócić losy potyczki. Nieograniczona wolność w kreowaniu świata gry oraz planowaniu walk przez samych graczy wciąż wzbogaca ją o nowe i
innowacyjne komponenty.

Ace of Spades precyzyjnie łączy elementy odbywającej się w czasie rzeczywistym walki oraz konstrukcji. Podczas próby zdobycia jednego z wielu postawionych celów gracze mogą korzystać z fortyfikacji, skoordynowanych ataków, podstępu i innych taktyk. Mogą także stworzyć nową rozgrywkę i wytyczyć własne cele, aby pokonać wroga na polu walki. David Solari, CMO z Jagex powiedział: „Jeśli jesteś znużony starymi, podobnymi do siebie shooterami, które wydaje się co roku w nowym opakowaniu i za wyższą cenę, to Ace of Spades będzie dokładnie tym, co szukasz: dynamicznym, wieloosobowym FPS’em dla 32 graczy ze środowisko, które można w całości dopasować i które będzie się rozwijać w trakcie walk.” Solari dodał: „Pomimo że gra nie była promowana w fazie produkcji, okazała się wręcz zaraźliwa – ponad dwa i pół miliona graczy wypróbowało jej prototyp. Ace of Spades zamierza wynieść FPS’y na nowy poziom – gameplay zostaje ożywiony poprzez dodanie ewoluującej taktyki oraz strategii. Połączyliśmy oparty na voxelach styl gier sandboksowych, takich jak Minecraft, z elementami walki pomiędzy klasami, znanymi choćby z gry Team Fortress, a to wszystko zostało wzbogacone zmieniającym się w czasie rzeczywistym środowiskiem. Jesteśmy przekonani, że w ten sposób powstała gra stanowiącą nowe, większe wyzwanie dla miłośników gatunku.” Gra stworzona przez Jagex oraz niewielki team utalentowanych, niezależnych deweloperów od kwietnia ubiegłego roku posiada swój prototyp, który został pobrany już ponad 2,5 miliona razy i
obecnie posiada 550 tys. aktywnych użytkowników miesięcznie. Pełna wersja Ace of Spades zawiera ulepszony silnik graficzny oraz nową broń i będzie dostępna za niewielką, jednorazową opłatą jako download na platformie Steam w grudniu 2012.