Home / Aktualności / Akcja / CD Projekt RED: PS4 delikatnie bardziej skomplikowany niż Xbox One
CD Projekt RED: PS4 delikatnie bardziej skomplikowany niż Xbox One

CD Projekt RED: PS4 delikatnie bardziej skomplikowany niż Xbox One

Główny programista Wiedźmina 3, Balázs Török powiedział w rozmowie z Eurogamerem, że PlayStation 4 jest marginalnie bardziej skomplikowany w tworzeniu na niego gier niż Xbox One i mimo to, że posiada szybsza pamięć obie maszyny są bardzo zbliżone.

„Bardzo dobrze, że PS4 posiada tak szybką pamięć” powiedział Török. „Każdy jest z tego faktu zadowolony, ale problemem jest w tym, że gra musi działać na wszystkim” – kontynuował.

„To nie tak, że zamierzamy to zignorować. Jesteśmy po prostu na etapie, w którym musimy wszystko zoptymalizować na każdej platformie. Chcemy, żeby gra i ogólnie silnik działał na wszystkim, ze wszystkimi dodatkami i wodotryskami, i wtedy będziemy wszystko optymalizować, optymalizować, optymalizować”.

Na pytanie o różnicach z mocy odpowiedział: „Nie ma tu znaczącej różnicy. Pamięć jest znacznie inna, ale o tym już wspomniałem. Jeśliby zmierzyć moc obliczeniową, to nie ma dużych różnic”.

„Xbox One jest łatwy do ogarnięcia, bo nie tylko bebechy są podobne do pecetów, ale także SDK, API. Na PS4 jest odrobinę bardziej skomplikowanie, ale pracowałem już na PS3”.