Home / Aktualności / Ponad 8 milionów pobrań gier wrocławskiego studia T-Bull w marcu 2017 roku
Ponad 8 milionów pobrań gier wrocławskiego studia T-Bull w marcu 2017 roku

Ponad 8 milionów pobrań gier wrocławskiego studia T-Bull w marcu 2017 roku

Wrocławskie studio T-Bull notuje kolejny dobry miesiąc pod względem liczby pobrań, których skumulowana liczba do końca marca 2017 roku wyniosła prawie 223 miliony. Z kolei, sam rynek gier mobilnych w 2016 roku osiągnął wartość 36,9 miliarda dolarów, przebijając zarówno rynek konsolowy, jak i pecetowy.

W gry mobilne grają setki milionów użytkowników na całym świecie. Jak wynika z najnowszego raportu agencji badawczej Newzoo, posiadacze smartfonów i tabletów na gry wydają więcej pieniędzy niż Ci konsolowi czy pecetowi. Sumarycznie, globalny rynek gier wideo w 2016 roku osiągnął wartość 99,6 mld dol. Jeśli zaś chodzi o podział na poszczególne platformy, to wygląda to następująco: tablety i telefony komórkowe – 36,9 mld dol. (37% całkowitych wydatków), PC – 31,9 mld dol., oraz konsole – 30,8 mld dol.

– Rynek gier mobilnych to najszybciej rozwijająca się kategoria rynku gier wideo. Użytkownicy smartfonów i tabletów coraz chętniej i coraz częściej decydują się na zakup gier oraz dodatkowego kontentu w m.in. bardzo popularnych grach free-to-play. Możemy potwierdzić te dane na własnym przykładzie. W wydaną na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku produkcję Moto Rider GO zagrało już kilkanaście milionów graczy z przyrostem na poziomie około 100 tysięcy nowych użytkowników każdego dniapodkreśla Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel i prezes zarządu studia T-Bull S.A.

Popularność gier wrocławskiego studia T-Bull przekłada się na wyniki finansowe. W 2016 r. przychody spółki wyniosły 8,5 mln zł wobec 3,9 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA wyniósł 9,1 mln zł wobec 4,1 mln zł w roku ubiegłym, a zysk netto wzrósł z 1,4 mln zł do 4,8 mln zł.