Home / Aktualności / RUNESCAPE 3 – sukces gry
RUNESCAPE 3 – sukces gry

RUNESCAPE 3 – sukces gry

Jagex, twórcy niezwykle popularnej gry MMORPG RuneScape 3, ujawniają dziś pierwsze statystyki od momentu udanej premiery tytułu ponad miesiąc temu.

W ostatnich 30 dniach w RuneScape 3 zarejestrowało się sporo ponad 300 tys. nowych graczy, szukających ciekawej rozrywki i chcących mieć wpływ na świat gry. W tym samym czasie 100 tys. dawnych graczy RuneScape reaktywowało swoje konta. Dzięki ogromnemu napływowi nowych użytkowników oraz wierności społeczności RuneScape, gracze spędzają w sumie 600 tys. godzin dziennie w świecie Gielinor. To 68 lat gameplay’u odbywających się zaledwie w przeciągu 24 godzin!

Wraz z premierą RuneScape 3 22 lipca rozpoczęło się także wydarzenie Battle of Lumbridge, skupione wokół konfliktu pomiędzy dwoma bogami, którzy powrócili do świata RuneScape po długiej nieobecności. Gracze muszą zadeklarować posłuszeństwo jednemu z bogów oraz zbierać pozostałą po zmarłym bogu Guthiksie energię życia, zwaną Divine Tears. Śmierć Guthixa była zapowiedzią nastania szóstej ery w RuneScape. Od momentu rozpoczęcia bitwy o Lumbridge gracze zebrali ponad miliard „boskich łez” i zabili ponad 60 milionów wrogich żołnierzy.

– Dzięki wydarzeniu Battle of Lumbridge daliśmy graczom możliwość bezpośredniego wpłynięcia na losy RuneScape oraz pozostawienia po sobie znaku w świecie gry – powiedział Phil Mansell, producent wykonawczy RuneScape. – Ponad 150 milionów głosów zostało oddanych w głosowaniu na rozwój kampanii wojennej – fani RuneScape mogli zadecydować o każdym szczególe, np. jakie posiłki przysłużą im się podczas walki lub dzięki jakim buffom i jednostkom najlepiej wesprą wybranego przez siebie boga. Ponadto gracze mają bezpośredni wpływ na toczącą sie bitwę zabijając wrogów lub oddając ciężko zdobyte zasoby wybranemu bóstwu. Możliwość dynamicznego udziału w grze to wyraźny znak w kieruku graczy – że oddajemy przyszłość gry już na zawsze w ich ręce.
Gra aktualizowana jest stale o nową zawartość, a społeczność co tydzień otrzymują kolejne wyzwania, jak choćby ostatni quest The Death of Chivalry oraz nową umiejętność szóstej ery – Divination.

Mark Gerhard, dyrektor generalny Jagex, cieszy się z sukcesu gry:
– Jest nam niezmiernie miło obserwować, jak gra się rozwija. RuneScape 3 to wynik ciężkiej pracy całego zespołu producentów, a pozytywne reakcje społeczności po premierze trzeciej wersji gry pokazują, że nasz team dokładnie wie, czego oczekują gracze. Uczyniliśmy pierwszy krok w kierunku umożliwienia graczom tworzenia własnych przygód i bezpośredniego wpływania na losy świata gry. Nie możemy się doczekać pierwszych efektów tego posunięcia.

RS3_Infographic_EN_small